21. Zsoltár

 

21. zsoltár – I.
A szenvedő igaz meghallgatásra talál
Jézus hangosan felkiáltott: „Éli, Éli, lamma szabaktáni?” (Mt 27, 46)

Istenem, Istenem, miért hagytál el engem?_*

Miért maradsz távol megmentésemtől, panaszos szavamtól?

Istenem, kiáltok naphosszat, és te nem hallgatsz reám,_*

kiáltok éjjel, és nincs nyugodalmam.

Pedig te szent vagy,_*

szentélyed a te néped dicsősége.

Benned bizakodtak atyáink,_*

bizakodtak, és te őket megmentetted.

Hozzád kiáltottak, és megszabadultak,_*

nem vallottak szégyent, mert benned bíztak.

Én azonban féreg vagyok, nem ember,_*

emberek szégyene, akit a nép megvet.

Aki csak rám néz, mind nevet,_*

elhúzza száját, fejét ingatva mondja:

„Az Úrban remélt, hát mentse meg,_*

szabadítsa meg, ha úgy szereti!”

Te hoztál ki engem az anyaméhből,_*

már anyám keblén te voltál reménységem.

Terád hagyatkoztam, amióta élek,_*

te vagy Istenem anyám ölétől.

Ne légy tőlem távol, mert itt a szenvedés,_*

és nincs, aki segítsen.

21. zsoltár – II.
A szenvedő igaz meghallgatásra talál
Jézus hangosan felkiáltott: „Éli, Éli, lamma szabaktáni?” (Mt 27, 46)

Körülvesz engem számtalan tulok,_*

básáni bikák rohannak rám.

Rám tátják szájukat,_*

prédáló, üvöltő oroszlán módjára.

Mint a kiöntött víz, olyan lettem,_*

minden csontom szertehullott.

Szívem, mint a viasz,_*

megolvadt bennem.

Torkom kiszáradt, mint a cserép,_†

nyelvem ínyemhez tapadt:_*

a halál porába fektettél.

Kutyák falkája ólálkodik körülöttem,_*

gonosztevők serege zár körül.

Átlyuggatták kezemet-lábamat,_*

megszámlálhatom minden csontomat.

Ők meg csak bámulnak, rajtam mulatnak,_†

elosztják maguk közt ruhámat,_*

és köntösömre sorsot vetnek.

Te azonban, Uram, ne maradj távol!_*

Erősségem, siess segítségemre!

Ments meg a kard élétől,_*

ragadd ki lelkem az ebek karmai közül.

Szabadíts ki az oroszlán torkából,_*

a bikák szarva elől engem, nyomorultat.

Hadd hirdessem nevedet testvéreim előtt,_*

a gyülekezetben hadd áldjalak.

¶ A zsoltár további része tetszés szerint végezhető.

21. zsoltár – III.
A szenvedő igaz meghallgatásra talál
Jézus hangosan felkiáltott: „Éli, Éli, lamma szabaktáni?” (Mt 27, 46)

Akik félitek az Urat, áldjátok,_*

magasztaljátok őt, Jákob utódai!

Félve tisztelje őt Izrael minden törzse,_*

mert nem nézi le, s nem veti meg a szegény nyomorát.

Arcát nem rejti el előle,_*

segélykiáltását meghallgatja.

A nagy gyülekezetben téged dicsérlek,_*

az istenfélők előtt teljesítem fogadalmam.

Egyenek a szegények, és lakjanak jól,_†

áldják az Urat mind, akik keresik:_*

„Szívük élni fog mindörökké!”

Gondoljon az Úrra, és térjen hozzá a föld minden határa,_*

boruljanak le előtte a nemzetek családjai!

Mert az Úré a hatalom,_*

a népeken ő uralkodik.

Őelőtte borul le a föld minden hatalmassága,_*

előtte hajolnak meg mind, akik a porba visszatérnek.

Az én lelkem is neki él,_*

és nemzetségem neki fog szolgálni.

Beszéljenek az Úrról a jövendő nemzedéknek,_†

a majd születő népnek igazságosságát hirdessék:_*

„Ezeket mind az Úr cselekedte!”

Hozzászólás